Mehika, polotok Jukatan – zakaj, kako in kaj je tisto najboljše?

by

Tulum

Bližala se je zima in če verjamete ali ne, smo celo razmišljali, da letošnje zimske počitnice ostanemo doma in gremo za nekaj dni smučat. Začela sva preiskovati smučišča, kaj bi bilo primerno za našo družino, ker mlajša člana na smučkah še nista samostojna, vendar bolj ko sva začela dodajati v budget vse stroške smučarskih kart in najema apartmaja v top sezoni, bolj naju je vleklo drugam. Spet so bile krive smešno poceni letalske karte do Cancuna in skušnjava je bila nepremagljiva. Zaradi službenih obveznosti je bil to le hiter 10-dnevni skok v Mehiko, toda za ogled polotoka Jukatana. preklop zime in doživetje latino pustnega karnevala čisto dovolj.

Zakaj torej v Mehiko, na Jukatan in celo samo za 10 dni?

1. Enostavnost potovanja z najetim avtomobilom – Avtomobil smo najeli preko agencije Billiger-Mietwagan (lokalna agencija Gold car), ki je ponujala najugodnejši komplet z zavarovanjem (zelo pomembno, bodite previdni ker so najcenejše ponudbe brez tega in morate potem na licu mesta drago doplačati!). Če boste to agencijo iskali na letališču Cancun pozor: nimajo svojega okenca in kombija, tako da se oglasite na okencu agencij Mex in/ali Fox, s katerimi si delijo parkirišče. Z njihovim kombijem se pelješ le 1 min stran od letališča (ob povratku smo šli teh dobrih 100m kar peš), kjer avto prevzameš. Z avtomobilom je na Jukatanu vse zelo preprosto. Ceste dobre, urejene, promet poteka tekoče, parkiranje v mestih večinoma brezplačno, le ogromno število velikanskih ležečih policajev v vsaki vasici in v vsakem kraju ovira vožnjo, saj se po nekam bum-ih hitro naučiš, da se je pred vsakim boljše popolnoma ustaviti.
  2. Obvladljiva velikost polotoka – Jukatan je velik 175.000 kvadratnih kilometrov, kar je skoraj devet Slovenij. Vendar je geografsko polotok nekaj posebnega, saj je prekrit s kraškimi pojavi, kot so podzemne reke in jezera, večji del kopnega prerašča suha džungla, morje je toplo, plaže peščene, obalo pa ščiti Veliki Majevski koralni greben, ki omogoča tudi snorklanje in potapljanje. Cestne povezave med glavnimi turističnimi mesti in znamenitostmi so zelo dobre.
    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  3. Razgibana ponudba vsega po malem – Če imate radi velike turistične resorte in urejene bazenske komplekse s tobogani, zraven pa si želite doživeti še adrenalin in snorklanje, sta Cancun in Riviera Maya sanjska destinacija za vas. Tukaj idej, kako zadovoljiti želje najbolj zahtevnih turistov, res ne zmanjka. No, mi se pod tole skupino zagotovo ne moremo podpisati. Zato smo si na Rivieri Maya zadovoljili željo po morju in snorklanju, nato pa se rajši podali drugam in našli marsikaj takšnega, česar drugje po svetu ne vidiš: turkizno modre lagune, majevske piramide, podzemna jezera, lepo urejena pisana mesta, divje svinje v džungli, mangrove in na tisoče flamingov v jatah ter prijazne nasmejane ljudi.
  4. Odlična mehiška hrana – Če ste gurman in ljubitelj mehiške hrane doma, naj vam izdam skrivnost – originalna mehiška hrana je še tisočkrat boljša od te doma :). Resnično, tako dobro na potovanju že dolgo nisem jedla. Ker sem bila v Mehiki že 14-let nazaj in izkušnje s hrano takrat niso bile niti približno dobre, velikih pričakovanj tudi za tokrat nisem imela. Pa je bilo prav nasprotno. Jedli smo odlično in še danes imam v ustih okus po tistem mnjami guacamoleju. Mogoče nasvet, kam smo mi šli jest? Zelo smo si pomagali s Tripadviserjem in izkušnjami z restavracijami ostalih popotnikom (ponavadi smo izbrali restavracije s cenovno oceno med $-$$$).
  5. Poceni potovanje – Mehika je še vedno poceni destinacija. Kot 4-članska družina smo za prenočišče v čistih, urejenih nastanitvah v povprečju plačali med 30-40€/sobo. Za kosilo smo za hrano in pijačo za vse 4 dajali okoli 20-30€. Vstopnine v muzeje in arheološke parke so kar smešno poceni, pa še otroci so ponavadi zastonj (Tulum 3€/os., Calakmul z doplačili za cesto vred 8€/os., majevski muzej v Campeche 2€/os.). Drage pa so vstopnine v vse zabaviščne parke in adrenalinske lagune (mi smo obiskali samo laguno Yal Ku, vstopnina 14USD/os.).

Najboljših top 10 na Jukatanu po našem izboru:

1. Skrivnostne majevske piramide Calakmul, kjer smo bili na vrhu najvišje čisto sami in kar malce prestrašeni ob zvokih tiranozavrov (kaj točno so bili, povem drugič 🙂 ).
  2. Pristno mehiško mesto Campeche, kjer so pisane ulice napolnili kralji in kraljice pustnega festivala, zvečer pa je na glavnem trgu zazvenela serenada mariachijev. Ponavadi smo bolj ljubitelji narave in nas mesta ne pritegnejo tako močno, toda tu nam je bilo tako všeč, da smo ostali kar dve noči in spremenili cel plan za naprej. To je takšno pozitivno mesto, ki kar polni dušo.
    PosvetuMehika11
  3. Laguna Bacalar (priporočamo zaliv Cocalitos), kjer te turkizna voda v laguni tako očara, da kar ne nočeš več ven. Tudi to je bila točka, kjer nam je bilo tako zelo všeč, da smo se drugo jutro vrnili in kopanje ponovili.
    PosvetuMehika10
  4. 3 cenotes Cuzama so bile izbor trenutnega navdiha in želja; v zadnjem trenutku so premagale slavne piramide Chichen Itza in ni nam bilo žal. Te tri cenote so kar oddaljene iz glavnih cest, pa še s prav posebnim prevoznim sredstvom »konjevlakom« se moraš peljeti do njih (beri: vagon na tirih, ki ga pelje konj). Zelo zabavno doživetje.
    PosvetuMehika01
  5. Jate flamingov na laguni Celestun, ki se jim z vožnjo s čolnom čisto približaš, tako da lahko res od blizu opazuješ cele roza jate, vmes pa prileti še kakšen pelikan in če imaš srečo med koreninami mangrov zagledaš tudi kakšnega krokodila. Pazite – če se odpravljate na Jukatan v drugem obdobju leta, preverite, če niso flamingi že v Rio Lagartos, saj se ptice selijo.
    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  6. Kopanje na sanjski plaži v Celestunu, kamor smo spet prišli brez pričakovanj, da bo tu kaj posebnega, pa je bila plaža prav rajska. Ker smo šli na plažo iz restavracije La Palapa, smo sedeli na njihovih ležalnikih, hkrati pa naročili tudi slastno kosilo in jedli pod palmo s fantastičnim razgledom. Jedli smo odličen file ribe v sezonskih lokalnih začimbah ter najboljšo jed na potovanju: škampi pečeni v nekakšnih skorjici, postreženi s polovico kokosa in sadno pulpo za omako. Za oblizat prste 🙂 PosvetuMehika12
  7. Snorklanje na koralnem grebenu je najlažje dostopno iz mesteca Puerto Morelos. Ob glavnem pomolu se dogovoriš za turo (standardna cena je 25 USD/os., da pa se spogajati tudi na 20 USD/os.), s čolnom se približaš koralnemu grebenu v slabih 10-ih minutah vožnje, potem pa skok v morje in snorklanje med čudovitimi koralami vseh vrst in oblik ter pisanimi ribami. PosvetuMehika04
  8. Akumal kar mora biti med top 10, čeprav smo bili mi nad njim zelo razočarani. Verjetno smo imeli smolo z vremenom, saj je bilo morje zelo valovito in razburkano, tako da se med snorklanjem ni videlo prav nič. Tam nekje mogoče je bil obris ene želve… Hkrati je to ena najbolj obiskanih točk obale Jukatana, tako da je čez dan tu polno turistov. Ne vem, kako bo v prihodnosti.. Mi smo bili tu že ob 8h zjutraj, z željo, da prehitimo vse ostale. In ko sem prihajala iz vode, so bili na plaži že aktivisti s plakatom, da je kopanje z želvami prepovedano. Če odhajate sem, priporočam spremljanje novic na spletu. DCIM100GOPROG0041845.
  9. Laguna Yal Ku se nahaja čisto blizu Akumala in ker je to laguna in ne morje, smo šli sem z željo, da končno v miru snorklamo, brez valov in razburkanega morja. Laguna je čudovita, vidljivost v vodi zelo dobra, ribic ogromno, vseh barv in velikosti. Edini minus je, da je tako kot vse točke na Rivieri Maya polna turistov, tako da sam tukaj ne boš nikoli. PosvetuMehika08
  10. Opazovanje netopirjev, kako zapuščajo jamo mogoče ni tipično doživetje za top 10, toda to je res nekaj, ko od navdušenja narediš vauuu. Na milijone netopirjev zapusti jamo v istem trenutku in v vrtincu oz. spirali letijo iz jame navzgor ter se odpravijo na nočni lov. Mesto, kjer jih lahko tik ob sončnem zahodu opazuješ, se nahaja kakšnih 50km od Xpujila v smeri Calakmula / Campeche, za lokacijo pa ni drugih oznak kot prometni znak za pozor prečkanja ceste netopirjev. Tu zaviješ desno v gozd, kjer bo verjetno že parkiran policijski avto, ki za varnost situacijo spremlja. Od parkirišča je hoje kakšnih 15minut, potem pa kar nekaj čakanja, da se akcija začne.

Med top 10 zgoraj nisem omenila tistih najbolj klasičnih, za katere sem prepričana, da jih zagotovo ne boste izpustili, ko boste prvič potovali na Jukatan (piramide Tulum in Chichen Itza), če pa imate za potovanje še vsaj 3-dni več časa in ste ljubitelj morja in rajskih plaž, pa vam po izkušnjah prijateljev toplo priporočamo tudi obisk otoka Holbox – rajski otoček, kjer se še da najti mir in preproste bungalovčke na plaži.

Jukatan je preprost za potovanje in v kratkem času lahko doživiš ogromno. Dopust vedno prehitro mino, toda na srečo ostajajo spomini in grejejo naša srca še dolgo in dolgo.

PosvetuMehika09

Več o našem potovanju in raziskovanju majevskih piramid pa v naslednjem članku, celoten potopis pa TUKAJUgodne letalske karte do Mehike/Cancuna pa lahko najdete na tej povezavi:http://www.posvetu.si/blog/category/latinskamerika/mehika/