Po svetu – 4.postanek: Galapagos

by

Ob pristanku na Galapagosu smo komaj verjeli, da smo že tu. Tako hitro smo se premikali po svetu, iz enega sanjskega kraja v drugega, en lepši kot drugi. Otočje Galapagos leži na ekvatorju in ga sestavlja več kot sto otokov. Pred skoraj dvesto leti je tu mimo plul Charles Darwin in se kar za nekaj časa ustavil na otokih, ki so mogočno vplivali na njegovo teorijo evolucije. Otoki so popolnoma nezemeljski. In bitja, ki živijo tu, so do potankosti prilagojena težkim razmeram na negostoljubnih otokih.  Ko stopiš na te otoke danes, se ti zdi, da se je tu ustavil čas že davno davno nazaj.

S kar veliko dogovarjanja in pogajanja nam je uspelo dobiti cenovno še vedno drago toda vsaj približno dostopno križarjenje z jadrnico. Cene križarjenj na Galapagosu so res ekstremno drage, prav tako pa tudi dnevni izleti po otokih. Vendar če enkrat prideš tako daleč, prideš zato, da doživiš tisto posebno okolje  in vidiš tiste posebne živali, ki živijo tu, to pa žal brez plutja med otoki ni mogoče.

Glede križarjenja smo imeli največjo akcijo že od doma. Ni bilo enostavno, saj smo imeli za Galapagos samo 4 dni, to pa je tudi najkrajša možna varianta za križarjenje. Za turo smo se dogovorili s turistično agencijo, ki se je edina želela vsaj malo pogajati in je spustila ceno. Ampak vse ni šlo gladko. Za potrditev rezervacije smo plačali polovico zneska, vendar denarja najprej »niso dobili«, potem se nekaj časa niso javljali, tako da smo se o podrobnostih ture usklajevali še iz Velikonočnega otoka. Ko so denar končno »našli«, so nas dan pred pristankom na Galapagosu preusmerili na drugo turistično agencijo, ki naj bi poskrbela za nas. Hkrati so nam zamenjali ladjo, z besedami, da »naša« ladja zaradi višje sile ne obratuje… Brez besed. Tako smo se morali prepustiti agenciji, katerikoli že in samo upali smo lahko, da nas bo kot dogovorjeno ob pristanku na letališču res nekdo čakal in nas peljal na zdaj obljubljeno jadrnico. Presenetljivo je na koncu vse držalo in zadnje tri dni smo preživeli čudovite trenutke na jadrnici in doživeli ter videli toliko vsega, da smo komaj sproti dojemali.

Letališče je na otoku Baltra, kjer ni nič drugega. Na letališču gredo vsi obiskovalci otoka najprej čez kontrolo, kjer morajo plačati obvezno vstopnino na Galapagos (20 USD/os.) in vstopnino v narodni park Galapagos (100 USD/odrasli in 50 USD/otroci do 11let). Nato pa na avtobus in po nekje 20-ih minutah vožnje prispeš do kanala, ki ga prečkaš z majhno ladijco. Na drugi strani kanala, že na otoku Santa Cruz nas je čakal drugi vodič, ki nas je peljal do turistične agencije v edino mesto na otoku – Puerto Ayora, oddaljenem skoraj eno uro vožnje z avtom. V agenciji smo prevzeli neoprene, s katerimi je bilo snorklanje v mrzli vodi v tem letnem času veliko bolj prijetno. Na koncu smo pristali na jadrnici Merak, ki ima štiri kabine in je primerna za največ osem potnikov. Nas je bilo sedem, naša družina in trije simpatični Avstralci (pilot in dve stevardesi). Družba je bila res enkratna, kar je za tako majhen prostor tudi zelo pomembno. Prednost male ladje/jadrnice je ravno v tem, da je manj ljudi in se vse skupaj lahko hitreje dogaja – hitreje smo pojedli, hitreje spakirali in vsi smo lahko le z eno vožnjo z dingijem (pomožnim gumijastim čolnom) hitro prispeli na kopno. Več je tudi možnosti, da se skupina sinhrono ujame pri premikih in na turah in tako je tudi izkoristek časa in kvaliteta ogledov boljša. Vse to je pri nas od prvega trenutka dalje štimalo.

Kaj smo počeli in si ogledali na Galapagosu?

1. Ogled farme želv velikank na otoku Santa Cruz – To je bil naš prvi organizirani izlet v turi. Želve smo sicer videli že v času vožnje ob cesti, na farmi pa jih je bilo ogromno. Sprehajajo se naokrog, po travniku, obiskovalci pa med njimi. Za nas jih je bilo sploh zanimivo opazovati, saj smo jih videli že na Sejšelih in smo jih lahko primerjali. Zagotovo so drugačne. Želve na Galapagosu so manjše in se nekako bolj držijo pri tleh oz. imajo krajše noge in vratove kot tiste na Sejšelih. Razlika je tudi v tem, da smo se tistih lahko dotikali in so se celo pustile hraniti, tu na Galapagosu pa velja pravilo dveh metrov, kar pomeni da bližje od tega živalim ne smeš pristopiti. Pa še ob tej razdalji so se tu želve velikokrat razjezile in malce zasikale ter hitro skrile glavo v oklep, če so se počutile ogrožene. To se na Sejšelih ni dogajalo.

2. Lava Cave oziroma jame, ki jih je izklesala lava po izbruhu iz vulkana. Takšnih jam je tu ogromno. Lava se je ob stiku z zunanjosti ohlajala in ustvarjala prave tunele. Zanimivo je, kako se vidijo vse plasti in različni odtenki barv.
  3. Ogled mesteca Puerto Ayora – Puerto Ayora je zelo prijetno mestece, z živahno ribiško tržnico, kjer ne manjka pelikanov in morskih levov, ki ribičem kradejo ribe. V Puerto Ayora se dogaja vse. Tu je največ nastanitev, restavracij, barov in trgovin. Tu iz lepo urejenega pristanišča štartajo skoraj vsa križarjenja, saj se tukaj ustavijo tako majhne ladje kot velike križarke.
  4. Sprehodi po obali Isla Santiago in srečanja z živalmi – Že prvo jutro smo na sprehodu po obali videli veliko morskih igvan, rakov, morske leve, ki so se igrali v morju ali pa lenarili na skalah, in veliko različnih ptičev, tudi orla, ki nam je prav poziral. Zanimivo, da se živali tu ne bojijo. Res je tudi, da se ljudje držijo pravila dveh metrov in se živali ne počutijo ogrožene. In če si vzameš čas, se za trenutek ustaviš in odpreš oči, živali pridejo same do tebe, celo tiste najbolj plašne.

5. Snorklanje in plavanje z morskimi levi, želvami, pingvini in morskim psom – Snorklanje je tu zahtevnejše, saj je voda globja kot pa na običajnih koralnih grebenih. Vendar je tudi rib veliko več in tudi večje so. In ko se pojavi kakšna jata rib, je to res ogromno rib, na tisoče na enem mestu in kar plavaš med njimi. Če pa k temu dodaš še plavanje z želvami, s pingvini (ki so mimogrede zelo hitri plavalci) in zabavnimi morskimi levi, je to res nepozabno doživetje. Še posebej, če za piko na i mimo tebe zaplava še morski pes. Opazovali smo ga z velikim strahospoštovanjem – saj vem, bil je nenevaren, belo-plavuti morski pes koralnih grebenov, toda priznam, da ti vseeno dvigne utrip srca. Kot sem že omenila, voda je bila v tem letnem času mrzla, okoli 21°C, tako da so bili neopreni zelo dobrodošli.

6. Sprehod po 200-let »mladi« lavi – Ja, 200-let stara lava velja za zelo mlado. Divja nezemeljska pokrajina, v vseh odtenkih črne in sive, tu in tam tudi kakšna rdeča in neverjetni vzorci v reki lave, ki je danes trda in ostra. Tu je Darwin preživel veliko svojega časa in proučeval, kaj točno se je tu dogajalo.
  7. Vzpon na vrh otoka Bartolomé in najbolj slikovit razgled na Galapagosu – Vzpon je enostaven, dobrih petnajst minut po lepo urejenih poti oziroma stopnišču čez greben vulkana. Z vrha se ti odpre pogled na dvojno plažo z belo mivko ter v ozadju na vulkane in neskončno vulkansko lavo na kopnem.
  8. Jutranje iskanje želv in flamingov – Zadnje jutro je bil odhod na sprehod že ob 6h zjutraj. Hodili smo po beli peščeni plaži, kjer gnezdijo galapaške zelene želve. Želv sicer nismo videli, srečali pa smo roza flaminga in kar nekaj ptic. Bil je takšen mir, nikjer nikogar. Slišalo se je samo valovanje morja…
  9. Sončni zahodi, polna luna in vožnja z jadrnico – Če kdo še ni bil na jadrnici in se sprašuje, kako to izgleda? Povem, da prvo noč, ko smo se vozili skoraj 8 ur, nihče ni prav veliko spal. Maje se vse, še posebej, če ležiš. Vendar je bila nočna vožnja potrebna, saj je Galapaško otočje veliko in so potrebne ure vožnje, da kam prideš. Toda če na drugi strani pomislim na trenutke vožnje zvečer, ob sončnem zahodu, v spremljavi črnih ptic z rdečo golšo, ter na mirne noči obsijane s polno luno v varnem zavetju zaliva, so bili to sanjski trenutki, ki polnijo srce.

Galapagos je res nekaj posebnega. Poseben ekosistem, z odštekano nezemeljsko pokrajino in čisto posebnimi živalmi, kjer si na vsakem koraku navdušen in presenečen, da lahko opazuješ vse to res v naravi. Z velikim veseljem sem bila gostja teh čudovitih bitij in hvaležna sem življenju, da se to doživela. Naš svet je tako lep… noro divje lep…

To je bil tudi zadnji postanek na naši poti okoli sveta. Bili je čudovito in polno doživetij, ki jih ne bomo nikoli pozabili. Več o celem potovanju na povezavi spodaj.

Po svetu – družinsko potovanje okoli sveta v treh tednih