Revolucija: leti iz Evrope v Ameriko z Boeingi 737 in sodelovanje med nizkocenovnikoma Ryanair in Norwegian pri čezoceanskih letih!

Danes smo priča prvim znakom revolucije v letalstvu, ki jo bodo v naslednjih letih prinesla nova letala Boeing 737MAX in Airbus A320NEO. Letalska družba Norwegian je objavila začetek povezave med mestom Cork (Irska) in Bostonom (ZDA) v maju 2016, ki jo bo povezoval povsem običajen Boeing 737-800, s katerimi vse lete opravi tudi letalska družba Ryanair. V letu 2017 pa naj bi začeli kot prvi povezovati Evropo z ZDA že s povsem novimi Boeing 737MAX, prva linija z novim letalom pa naj bi bila med Corkom in New Yorkom.
In kaj je posebnost nove generacije ozkotrupnih reaktivnih potniških letal, velikosti med 150-230 sedežev, ki predstavljajo glavnino svetovnih letalskih povezav? Predvsem bistveno daljši doseg, od 6600 do 7000 km pri B737MAX in od 6700 do 7800 km pri A320NEO. Za primerjavo – doseg trenutnih B737-800 in Airbus 320 znaša okoli 5500-6000 km. Za informacijo – razdalja Ljubljana – New York je 6800km, Ljubljana – Delhi 5700 km… Tudi poraba goriva naj bi bila v povprečju okoli 15% nižja. Vse to skupaj bo omogočilo nizkocenovnikom, da bodo lahko konkurenčni tudi na čezoceanskih povezavah, zaradi manjših letal pa tudi ne bo potrebe, da bodo leti le iz največjih letališč (hub-ov) ampak bo na voljo tudi več direktnih povezav iz manjših mest v Evropi na druge celine!
Kot smo napisali zgoraj bo Norwegian prvi letalski prevoznik, ki bo opravljal tovrstne povezave, s čimer ima že dovolj izkušenj (in potrebna dovoljenja), saj že sedaj s sicer bistveno večjim Boeing 787 Dreamliner leti med večimi evropskimi mesti in letališči v Kaliforniji, na Floridi, vzhodu ZDA in v Bangkoku. Kaj pa Ryanair, ki je lansko leto razburkal medije z namero, da bo letel do ZDA za 15$? Tudi oni (verjetno) načrtujejo podobno, a skoraj zagotovo ne pred letom 2020. Kaj pa do takrat? Direktor letalske družbe Norwegian je tudi nas presenetil z izjavo, da so v tesnih medsebojnih pogovorih, ki naj bi že v bližnji prihodnosti prinesli možnost nakupa povezane karte obeh letalskih družb – recimo leta iz Trevisa ali Reke do Osla z družbo Ryanair, od tam naprej pa z družbo Norwegian do ZDA, Tajske ter v bližnji prihodnosti tudi verjetno do južne Amerike, Južne Afrike, …
Da povzamemo – do leta 2020 lahko pričakujemo:
1. več direktnih letalskih povezav med manjšimi kraji na različnih celinah z novim letali z daljšim dosegom in nižjo porabo goriva.
2. kombinacije letov različnih nizkocenovnikov na eni karti
kar bo za posledico prineslo nižje cene, povezave brez zamudnih prestopanj, tudi samo v eno smer, brez zastarelega sistema povratnih vozovnic. Komaj čakamo!