Najem vozila: izkušnje pri uveljavljanju pravic iz dodatnega zavarovanja odbitne franšize

by

V prispevkih Pasti pri najemu avtomobila in Kje najeti avtomobil? priporočamo najem vozila preko agencije www.billiger-mietwagen.de, predvsem zaradi možnosti ugodnega nakupa dodatnega zavarovanja brez odbitne franšize (brez lastne soudeležbe pri škodi na avtomobilu, no excess po angleško, ohne Selbstbeteiligung po nemško), ki v (južno)evropskih državah – Italija, Španija, Grčija, Ciper, … lahko znaša tudi več kot 1000€. Priznati moramo, da kljub okoli 10-im najemom vozil preko te agencije te možnosti (ki jo sicer vedno izberemo) v praksi na srečo še nismo testirali, zato nas je iz čisto profesionalne radovednosti zanimalo, kako ta postopek poteka v praksi. Včeraj pa nam je naš redni bralec Peter zaupal svojo zelo poučno osebno izkušnjo:

Za prvomajske praznike 2013 smo šli z družino na Sicilijo. V Palermu smo imeli vnaprej najet avto, ki je bil ob vrnitvi poškodovan. Kdo plača popravilo?

Pa lepo po vrsti. Na www.posvetu.si sem videl priporočilo za www.billiger-mietwagen.de, in res drugje nisem našel boljše ponudbe. Poleg cene mi je bilo pomembno, da je kasko zavarovanje brez odbitne franšize. Ob prevzemu avta sem moral “posoditi” kreditno kartico. Zakaj, če pa je najem plačan in avto polno zavarovan? Za bencin in morebitne poškodbe. Rezervoar je bil ob prevzemu poln bencina, in tega moram plačati, ne glede na to koliko ga bo ostalo ob vrnitvi. Zavarovanje pri Avisu pa je kasko z odbitno franšizo. Torej moram škodo do okoli 1000€ plačati sam, kasneje pa terjati od billiger-mietwagen.de.

Na Siciliji res ni treba biti neroden da popraskaš avto, tudi neznanemu storilcu je na parkirišču uspelo razbiti odbijač na “mojem” avtu. Obstaja sicer možnost, da sem to prejšnji večer sam naredil na polju, ki je bilo označeno kot parkirišče, ampak to mi ni bilo pomembno, na dopustu se z malenkostmi ne bi ukvarjal. Zato pa sem se moral doma naslednjih nekaj mesecev.

Avis mi je za popravilo vzel iz “posojene” kreditne kartice nekaj čez 400€. Ta znesek sem terjal od www.billiger-mietwagen.de, vendar sem imel pomanjkljivo dokumentacijo. Lastna fotografija odbijača in printscreen bančnega izpiska je res premalo. Manjkal je policijski zapisnik in račun za popravilo. Policijski zapisnik je nujen, če je povzročitelj druga oseba, če avto sam razbijem pa ne. To smo rešili, ker ni bilo jasno, prilagodili so se v mojo korist.

Račun za popravilo naj bi bila birokratska malenkost. Pa ni bila, vsaj v Italiji ne. Avis Palermo (šalter) me je napotil na customerservice.it@bsc.avis-europe.com. Po mailu sem jim poslal zahtevo za kopijo računa za popravilo. Nič. Ponovno nekajkrat, nič, totalna ignoranca. Avis Slovenija se je trudil, ampak ni prišlo do konca. Tudi pritožbe na druge najdene Avisove naslove niso pomagale (claimquestions@avisbudget.comcustserv@avis.com). Za pomoč sem prosim slovensko in italijansko zvezo potrošnikov, pa nima smisla razpravljati, nič od nič.

Hkrati sem vložil reklamacijo pri Mastercardu. Trajalo je nekaj mesecev, imajo zelo konzervativen protokol, in uspelo je, Avis je začel komunicirati, in naposled sem dobil tudi račun. V billiger-mietwagen.de so bili zadovoljni in mi povrnili strošek popravila.

Kaj sem se naučil? Vedno poln kasko, če je povzročitelj nekdo drug obvezna policija, zelo hitro je potrebno preiti iz prošenj in groženj k izvršljivim možnostim, v mojem primeru reklamacija Mastercard.

Imate tudi vi kakšno popotniško prigodo, izkušnjo, prijetno ali neprijetno, ki bi jo radi delili z bralci naše spletne strani? Pišite nam na info@posvetu.si in z veseljem jo bomo objavili, izmed prvih 20 prispelih zgodb pa bomo tudi izžrebali praktično nagrado, knjigo Sanjski kraji.